پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3139
-
الف
+

جایزه توران میرهادی، هر ساله در آبان‌ماه

در همایش «نقش توران میرهادی در آفرینش هنر کودکان» از اهدای جایزه توران میرهادی در آبان‌ماه هر سال خبر داده شد.

در همایش «نقش توران میرهادی در آفرینش هنر کودکان» از اهدای جایزه توران میرهادی در آبان‌ماه هر سال خبر داده شد.

در این مراسم که ۲۴ آذرماه در دانشکده ادبیات و زبان فارسی دانشگاه تهران برگزار شد جایزه نخستین دوره در بخش ادبیات کودکان به نوش‌آفرین انصاری و در بخش هنر کودکان به احمد رویایی تعلق گرفت.

احمد رویایی نقاش و دبیر این همایش در سخنانی اعلام کرد: جایزه توران میرهادی از این پس آبان‌ماه هر سال به دو نفر برتر در حوزه ادبیات ادبیات کودکان و هنر کودکان تعلق خواهد گرفت.

او همچنین گفت: امروز ما به پاسداشت فردی آمده‌ایم که در تاریخ ثمرات او ماندگار است و در ارتقای فرهنگ و هنر ایران نقش پرباری داشته است. امروز در نکوداشت بانویی هستیم که مربی خلاق و استاد شکستن مدل های نادرست پیشین در حوزه آموزش به ویژه آموزش هنر به کودکان بوده است.  

نوش‌آفرین انصاری، دبیر شواری کتاب کودک نیز اظهار کرد:  در گذشته دانشگاه افرادی چون توران میرهادی را بر روی چشم خود دعوت می‌کردند و ایشان استاد بسیاری از استادان است و مقامشان بالاست.

پهلوان مدیر نشر ویستا با اشاره به نقش توران میرهادی در مدرسه فرهاد، گفت: در سال ۱۳۳۰ که جامعه دچار تحولات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی زیادی شده بود و نظرات مدرنیستی در جامعه شکل می گرفت توران میرهادی به ایران بازگشت و با نوگرایی و نوباوری مدرسه فرهاد را بنیان گذاشت.

وی گفت: میرهادی کودکان را می شناخت و توانست با بهره گیری از کارشناسان هنری آموزش دیگری را بارور کند که در آن فرصت برابر مشاهده به ویژه مشاهده طبیعی، احساس آزادی بیان و احساسات سرلوحه عمل بود. احساس آرامش و امنیت در مدرسه فرهاد موج میزد و به همین لحاظ توانسته است دانش‌آموختگان هنری زیادی را به جامعه امروز تحویل دهد.

در بخشی از این همایش تابلو میرهادی ازسوی هنرستان هنرهای پسران به پندار خمارلو (دختر توران میرهادی) و نشان میرهادی از سوی پندار خمارلو به نوش‌آفرین انصاری اهدا شد. نمایش چند فیلم با موضوعیت توران میرهادی بخش دیگری از این همایش بود.

ب س / ح ی

نظر شما
ارسال نظر